Dokážeme si představit, že když se poprvé setkáte s pojmenováním tenisové školy "Top Tennis Academy", vzbudí u vás název určitou představu o způsobu a cílech našich tréninků. Pojem "Top" jakoby sliboval to, co je v dnešní společností převelice ceněno, totiž vysoký, úspěšný a vítězný sportovní výkon. Podařilo se vám dospět k podobnému před-hledu, totiž že se zabýváme přípravou profesionálních hráčů ?
Pokud ano, vězte, že to není úplně správný pohled na naše trenérské snažení. Abychom tedy předešli případným nedorozuměním, pokusíme se v následující prezentaci objasnit, jak rozumíme a co vkládáme pod pojem "Top" v naší tenisové akademii.
"Top" jako filosofický přístup :
Jádro našeho přístupu leží v myšlence, že tenis lze provozovat v každém věku a vhodným "dávkováním" přizpůsobit rozličným účelům :
Tenis nabízíme a umíme trénovat jako aktivitu :
- kondiční = rozvoj fyzického fondu
- relaxační = odpočinková a volnočasová aktivita
- rehabilitační = podpora pohybového aparátu po zranění
- psychoterapeutickou = sebezkušenostní činnost a rozvoj osobnosti
- společenskou = setkávání s přáteli
- sociální = například tréninky postižených dětí, tréninky dětí z dětských domovů, atd.
- výkonostní = turnajová činnost a soutěže družstev
"Top" jako hledání vnitřních zdrojů :
Naši trenéři jsou školeni k tomu, aby vám pomohli v průběhu tréninků objevit druh vašeho tenisového zaměření a k tomuto cíli vás doprovázeli. Vycházíme z psychologického předpokladu, že hodnotu cíle sportovního směřování by mělo určovat především subjektivní cítění a myšlení svěřence samotného. Pokud se tedy například rozhodnete, že si přejete tenis jako aktivitu relaxační, budeme vám k tomu plně a rádi k dispozici, stejně jako pro jakýkoliv jiný druh vašeho cíle.
"Top" jako team spolupracujících trenérů :
Trenéři se každý týden účastní školení pod vedením trenérů 1.třídy. Na těchto metodických schůzkách se :
- Zdokonalují v umění napomáhat klientům k objevování a dosahování jejich cílů.
- Team se pedagogicky a metodicky slaďuje
- Absolvuje se psychohygiena a supervize jednotlivých tréninkových hodin
- Řeší se organizační záležitosti tréninků
- Osvojijí se nové pedagogické techniky
- Předávají se informace o svěřencích a plánuje se, jaké metody na hráče zvolit
Trenéři fungují jako sjednocený team, kde každý trenér ovládá obecné tenisové pedagogické činnosti, přičemž je zároveň specialistou v určité oblasti.
Obory specialize našich trenérů :
- kondice
- psycholog, psychoterapeut
- taktika
- technika
- organizační a managerské záležitosti tenisu
"Top" jako struktura a systém tenisového tréninku :
Jak jste se již dozvěděli, v naší tenisové škole dostává prostor široká škála možného zaměření a cílů. Tento systém má své praktické odůvodnění. Představte si, že jste se Vy a nebo vaše dítě rozhodli pro relaxační formu tenisu. Chodíte na trénink jednou za týden, vyloženě se jen proběhnout a pobavit. Najednou ale zjistíte, že vás začalo bavit tenisové soutěžení a tak by jste chtěli zkusit nějaký ten turnájek. Přesunete se tedy do výkonnostní kategorie. A tak několik sezón objíždíte turnaje, přičemž po čase začínáte cítit, že je to neustále stejná písnička. Raděj by jste si šli zahrát s kamarádem a pak poseděli na terase, nežli pročekali celé víkendy, než se na vás na turnajovém pavouku dostane řada. Přesunete se tedy do kategorie společenského tenisu....
Možná se vám někdy v nějakém klubu přihodilo(není to neobvyklý jev), že pokud jste Vy, nebo Vaše dítě nechtěli hrát závodně, trenéři Vás nezvzali na tréninky. To se Vám v naší tenisové škole nestane !
"Top" pedagogika :
Vycházíme z moderních vědeckých sportovních poznatků v kombinaci s psychologicko-pedagogickým přístupem. Někteří naši trenéři vystudovali a jiní studují nejvyšší trenérskou profesionální licenci na Fakultě tělesné kultrury v Olomoci. Do tréninků vkládáme rovněž znalosti i z jiných vysokých škol, například ze studia psychoterapie.
Na závěr bychom se rádi na krátko vrátili k výkonnosti, o které jsme mluvili v úvodu, aby byla Vaše představa o naší akademii kompletnější.
Výkonost našich svěřenců :
Zatím se podařilo našim trenérům vychovat, nebo dlouhodobě trénovat několik svěřenců, kteří byli poměrně úspěšní v celostátních žebříčcích a turnajích republikové úrovně.
Příklady umístění :
- Rok 2004 : mladší žák, bonusová hodnota 20 BH = 137.místo v republice, mladší žáci,
- Rok 2004 : mladší žák, bonusová hodnota 15 BH = 197.místo v republice, mladší žáci
- Rok 2004 : dorostenec, bonusová hodnota 15 BH = 148.místo v republice, dorost,
(soutěž družstev 1.liga,extraliga )
- Rok 2005 : dorostenec, bonusová hodnota 20 BH = 86.místo v republice, dorost,
(soutěž družstev 1. liga, extraliga)
- Rok 2003 : dorostenka, bonusová hodnota 20 BH = 53.místo v republice, dorost, mistrině Prahy v dorostu
(soutěž družstev 1. liga)
- Rok 2004 : žena, bonusová hodnota 15 BH = 101.místo v republice, dospělí
(soutěž družstev 2. liga)
- Rok 2012 : žena, bonusová hodnota 6 BH = 95 v Praze, 365 v republice
(vítězství na celostátním turnaji ve čtyřhře)
- Dále jsme vychovali některé hráče, kteří v současnosti působí v známých velko-klubech, jako je např. NERIDE.
- V současnosti pracujeme na nové generaci hráčů, především babytenisu.
Kvalifikace našich trenérů :
- Naše metodická škola zatím přispěla k výchově několika trenérů III.třídy, dvou trenérů II. třídy a dvou trenérů I.třídy
Výkonnost našich trenérů :
- Arnošt Krtek = nejvýše 1.třída Praha-dospělí
- Vendula Černohlávková = 1.liga Praha-dorost, 2.liga-dospělí
- Růžena Rudnická = 2.třída Praha-dospělí
- Petr Timura = 3.třída Praha-dospělí
- Jiří Adámek = 3.třída Praha-dospělí
- Tereza Penková = 4.třída-dospělí
- Milan Čičvak = soutěže nehrál
- Jakub Hostačný = reprezentant Slovenska v dorostu